مقالات آموزش وردپرس

مقالات آموزش وردپرس

مقالات آموزش وردپرس

مقالات آموزش وردپرس

مقالات آموزش وردپرس

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اغلب وبمستران و طراحان سایت همیشه این دغدغه را دارند که سئو سایتشان در حالت معقول و مناسبی بماند. رنکینگ یک سایت نشان دهنده محبوبیت و پیروزی در میدان رقابتی سایت های دیگراست، سئو خوب نیز مزیت های بسیاری برای یک وبسایت می تواند داشته باشد. برخی از سئوکاران تازه وارد برای اینکه رنکینگ یک وبسایت را بالا ببرند و بهبود بخشند از تکنیک هایی نظیر خرید بک لینک استفاده می کنند. اما جالب است بدانید که این تکنیک ها برای بهبود سئو رفته رفته کم رنگ می شود. زیرا الگوریتم جدیدی به نام الگوریتم رقص گوگل (GOOGLE DANCE ، گوگل دنس) وجود دارد که گوگل به صورت مستقیم وجود یا عدم وجود آن را اعلام نکرده است.

الگوریتم رقص گوگل چیست؟

الگوریتم رقص گوگل را می توان یکی از ناشناخته ترین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل دانست. زیرا اغلب افراد از این الگوریتم اطلاعی نداشته و یا به خوبی با نحوه کار آن آشنایی ندارند.

بدین ترتیب نیاز است تا الگوریتم رقص گوگل یا Google Dance به خوبی معرفی شود، تا هم صاحبان کسب و کار های آنلاین و هم متخصصان سئو سایت بتوانند از آن بیشترین بهره ممکن را ببرند. الگوریتم رقص گوگل دارای توانایی های بسیار مهم و منحصر به فردی می باشد.

الگوریتم گوگل دنس می تواند به راحتی جایگاه یک سایت را در نتایج نهایی موتور جستجو ارتقاء بخشیده و یا باعث نزول جایگاه یک سایت شود. این موضوع باعث می شود این الگوریتم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شود.

با توجه به اینکه برای هر سایتی جایگاه های نخست گوگل حائز اهمیت بوده، لذا اغلب مدیران سایت ها جایگاه هایی که در اختیار داشته را باید به طور منظم چک کنند. زیرا احتمال ارتقاء جایگاه و یا تنزل جایگاه در نتایج گوگل به خاطر وجود الگوریتم رقص گوگل، برای همه سایت های اینترنتی وجود دارد.

عملکرد الگوریتم رقص گوگل چیست؟

گوگل با بالا آوردن موقتی یک سایت یا محتوای تازه به آن فرصت می‌دهد تا بیشتر در معرض دید کاربران قرار گیرد.

واکنش کاربران (از جمله کلیک روی لینک، اسکرول کردن صفحه، زمان ماندن در صفحه، نرخ پرش و…) در دوره‌ای که این سایت بالا است به دقت زیر نظر ربات‌های گوگل قرار می‌گیرد و اگر این محتوای تازه توانست کاربران را راضی کند، رتبه آن ارتقا پیدا می‌کند. اگر نه، به سر جای اول خود یا حتی پایین‌تر سقوط می‌کند.

گوگل با این روش از کاربران کمک می‌گیرد، تا محتوایی را که شایستگی دیده‌ شدن دارد بشناسد و جایگاه بهتری را به آن اختصاص دهد.

ضرورت ایجاد الگوریتم رقص گوگل:

یکی از اصلی ترین دلایلی که الگوریتم رقص گوگل به وجود آمده است، به وجود آوردن شرایط یکسان برای صفحات اینترنتی می باشد. الگوریتم رقص گوگل این توانایی را دارد که فاکتورهای مختلفی که برای رضایتمندی کاربران از صفحات اینترنتی مورد نیاز بوده را بررسی نماید.

مقداری از این فاکتور ها قبل از اینکه صفحه ای به کاربر از طریق گوگل معرفی شود، بررسی می شوند. این فاکتور ها شامل ریسپانسیو بودن، سرعت مناسب سایت، رعایت اصول طراحی سایت و همچنین رعایت اصول نگارشی در محتوا های سایت می باشد.

برخی از فاکتور ها را نیز پس از نمایش به مخاطب مورد بررسی قرار می دهد. این نوع از فاکتور ها شامل مدت زمان سپری شده توسط کاربر در صفحه، درصد ورود کاربران به سایت، اشتراک گذاری صفحات در شبکه های اجتماعی و همچنین میزان ثبت دیدگاه از طرف کاربران پس از ورود به سایت می باشند. بدین ترتیب شرایط یکسان برای همه صفحات اینترنتی جهت گرفتن جایگاه مهیا می شود.

هنگام مواجه با الگوریم رقص گوگل چکاری باید انجام دهیم؟

یکی از مشکلاتی که بسیاری از صاحبان سایت های اینترنتی و یا حتی متخصصین بهینه سازی سایت دارند، عدم اطلاعات کافی برای نحوه واکنش در صورت مواجه شدن با الگوریتم رقص گوگل می باشد.

از آنجا که ممکن است در موارد بسیار زیادی الگوریتم گوگل دنس باعث افت جایگاه یک صفحه اینترنتی شود، اغلب افراد در صورت مواجه شدن با الگوریتم رقص گوگل، به سراغ موضوعاتی مانند ویرایش محتوا و یا در برخی مواقع حذف آن و یا حتی اقدام به خرید بک لینک می روند، اما این چاره کار نیست. زیرا چنین کارهایی هیچ نتیجه ای در تغییرات ناشی از الگوریتم رقص گوگل ندارند.

در حقیقت این تغییرات یک امر طبیعی بوده و هیچ گونه جای نگرانی بابت این تغییرات وجود ندارد. لذا افرادی که در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت داشته و یا حتی افرادی که صاحب کسب و کار های اینترنتی بوده، باید توجه داشته باشند که نیاز به هیچ کدام از این اعمال نبوده و معمولا گوگل پس از انجام آزمایش صفحه را به جایگاه قبلی خود باز می گرداند.

چطور می‌توان در دوره رقص گوگل رتبه بالاتر گرفت؟

پاسخ به این سوال فقط یک جمله یا کلمه نیست اما می‌توان گفت تحلیل رقبا مهم‌ترین کاری است که باید انجام داد. یعنی ببینید رقبا چه چیزهایی دارند یا چه چیزهایی ندارند.

استفاده از ابزارهای تحلیل و آمارگیری گوگل یعنی گوگل وبمسترتولز و گوگل آنالیتیکس کمک زیادی به پیدا کردن نقاط ضعف و قوت می‌کنند، از عنوان‌های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید، توضیحات متا را جدی بگیرید، لینک‌‌سازی داخلی را به درستی انجام دهید تا نرخ تعامل بیشتری به دست آورید، در تهیه محتوا همیشه راضی کردن کاربران را در اولویت قرار دهید.

آیا رقص گوگل الگوریتم است؟

رقص گوگل یا همان گوگل دنس جزو الگوریتم‌های معروفی مثل گوگل پاندا، گوگل پنگوئن و مرغ مگس‌خوار محسوب نمی‌شود.
اگر از نظر فنی و موشکافانه نگاه کنیم، بله همین بالا و پایین کردن هم یک الگوریتم پیچیده است اما بیشتر کارشناسان سئو آن را در فهرست آپدیت‌های بزرگ الگوریتم گوگل قرار نمی‌دهند.

بعضی‌ها اعتقاد دارند که گوگل دنس همان دوره زمانی 3-15 روزه است که سایت‌ها بالا و پایین می‌شوند؛ بعضی‌های دیگر هم اعتقاد دارند که گوگل دنس بخشی از الگوریتم اصلی موتور جستجوی گوگل است.

اما اگر نظر من را بخواهید، می‌گویم که اصلاً هیچکدام از این‌ها مهم نیست؛ مهم این است که بدانیم رقص گوگل چگونه عمل می‌کند و چطور باید سایتمان را برای آن آماده کنیم. فقط بد نیست بدانید که گوگل از سال ۲۰۰۳ شروع به استفاده از این روش برای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها کرده و در سال ۲۰۱۴ پتنت (حق امتیاز) آن را به ثبت رسانده است.

نتیجه گیری

با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله ی آموزش سئو به آنها اشاره شده است، می توان به این نتیجه رسید که در صورت مواجه شدن هر سایتی با الگوریتم رقص گوگل و به اصطلاح گرفتن ترکش های این الگوریتم به سایت، نیازی به انجام کارهایی مانند بک لینک و یا استفاده از سئو کلاه سیاه نمی باشد. زیرا پس از طی کردن زمان مشخصی، سایت مربوطه به جایگاه هایی که از قبل در اختیار داشته، دسترسی پیدا می کند.

منبع: اف تی سنتر

  • ۹۸/۱۱/۲۱
  • علی مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی